perjantai 18. toukokuuta 2012

Estetreenit med Laku

Käytiin eilen Antilla hyppelee, oli kyllä sellanen härdelli hulabaloo päivä et terve :D Mun vanhemmat ei päässy kuskaa siis tälläkertaa, mutta sain onneksi lainakuskin matkaan :) Noh 14.30 Saana oli meijän pihassa ottamassa mua ja koppia kyytiin, meidän iloksemme trailerin se piuhan pää ja auton pistoke eivät sopineet yhteen "wuhuu"... hetken siinä pähkäiltiin ja mietittiin mitä tehdään. Lähettiin sitten toho lähelle koivukylään käymään, kun mun isä oli siellä autonsa kanssa, josko sillä olis toisenlaista adapteria autossa, no eipä ollut ei. Lähdettiin sitten hakemaan tuulen tallilta tarvittava lisäosa. Ja eikun takas ihan toiseen suuntaan, eli kivistöön hakemaan hevoset. Larissa oli siellä jo laittanut hevoset kuntoon , niin ei tarvinnut kun käydä lastaamassa ne nopeasti. Oltiin sielä n16. aikaan, jolloin oli muutenkin tarkotus lähteä ajamaan keravalle päin hevosten kanssa, joten kaikesta huolimatta päästiin kuin päästiinkin ajoissa lähtemään, vaikka alku tuntuikin toivottomalta :D

Kalliorinteellä oltiin 16.55 ja pikasesti hepat kuntoon ja maneesiin. Laku vähän jänskäs aluks,mutta eipä se kauaa jaksanut kummastella. Mä vähän odotin/toivoin, että se ois edes vähän sikaillu, kun kerta treenaamassa oltiin. En sitten tiedä että oliko se kunnolla, koska oltiin just viime vkl kisoissa, vaiko sitten siksi kun mukana oli samalta tallilta hevonen ( sen oma poika :D). Se tuntui alkuraveissa hieman tahmealta ja hitaalta, joten ratsastin sitä paljon eteen. Hypättiin ensiksi pitkällä sivulla olevaa pystyä molempiin suuntiin. L innostuikin hyppäämisestä ja nyt sitä joutukin jo pitää kiinni ennen estettä.

Mä jotenkin ite jumiuduin alitajuntaisesti siihen viime vkl kieltoihin, ne kun tuli niin puuntakaa :D ratsastin tänään ite ehkä vähän liikaa jalalla esteelle, vaikkei olisi tarvinnut, heppakun eteni muutenkin ihan tarpeeksi. Toinen ongelma meillä on se, että mun pitäis saada laku enemmän takaosalle, ja edestä kevyeksi. Se vähän tuppaa menee joskus radalla etupainoseks ja roikkuu kädelle, mikä on mulle tosi hankalaa, koska se on iso hevonen ja mä tällänen kirppu. Noh treeniä treeniä. 

Tunti oli kokonaisuudessaan hyvä ja oon tyytyväinen hevoseen, mutten kyllä itteeni (en kyllä koskaan lähe ulos edellisenä iltana jos on hyppytreenit, ei mä en vaan kykene siihen ja se tuli todistettua taas :D )

mä en nyt jaksa alkaa jokaista väliä ja estettä ja hyppyä spekuloimaan erikseen laitan kuitenkin pari videota tunnista niin vähän näkee menoa :) Ainiin, menin alkutunnin ilman hanskoja = VIRHE!!! Nyt on oikeen käden nimettömässä sellanen verimätärakko, ettei kinostele kyllä huomenna yhtään kisoissa, jos se on yhtäkipeä kun tänään :D ei saa meinaan kättä edes nyrkkiin jee! 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti